maandag 4 januari 2010

Een muziektheatervoorstelling over Clara Schumann





'Kijk naar mij. Ik ben Clara.
Spiegel uzelf in mijn prachtige ogen.
Kalme blik.
Bezie mijn borsten. Mijn armen. Mijn vingers maken lange tournees.
Ik reis van stad tot stad, van kleedkamer tot kleedkamer
en overal zijn de mensen hetzelfde:
een en al bewondering'











Clara S.

Haar ambitie.
Haar liefde.
Haar muziek.

Clara Schumann-Wieck ( 1819 - 1896) spreekt tot de verbeelding.
Zij was niet alleen de vrouw van Robert Schumann en later de geliefde van Johannes Brahms,
maar ook een begenadigd pianiste en componiste.
Een ambitieuze vrouw in de 19e eeuw, waarin de muziek nog voornamelijk een mannenwereld was.


In 2009 zijn wij begonnen deze vrouw tot leven te brengen.
Wij zijn:
  • Caroline Erkelens, sopraan/actrice
  • Nettie Krull, pianiste
  • Anita van Soest, theatermaakster/regisseuse
Aan de hand van een indringende toneeltekst en veel bijzondere muziekfragmenten
(liederen en pianomuziekvan Robert en Clara Schumann, Johannes Brahms, Chopin
en variaties van Caroline en Nettie)
hebben wij getracht de vele facetten van dit bewogen vrouwenleven onder de aandacht te brengen.

Haar ambitie
'Muziek is mijn taal. Zonder jaloers te zijn zag hij hoe ik hem muzikaal, virtuoos
de baas werd. De componist heeft een heilige bewondering voor de
geïnspireerde vertolkster.'

Haar liefde
'Ik had hem hartstochtelijk lief. Ik voelde nu wat ik speelde.
Iedereen zei dat mijn spel zo expressief werd. Vervuld van een diepe emotie.'

Haar muziek
'Ik ben alleen gelukkig als ik speel. Ik moet spelen.
Ik ben muziek. Muziek is mijn taal.'


Wij hebben deze mooie muziektheatervoorstelling al op verschillende locaties gespeeld:
De Werkschuit in Zeist, Slot Heemstede in Heemstede, Museum Geelvinck in Amsterdam.

Wij gaan het de komende maanden nog spelen op de volgende plekken:



zondag 28 februari 2010, 15.00 uur
Buitenplaats Wester-Amstel, Amsteldijk-Noord 55 Amstelveen

zaterdag 5 juni, 21.00 uur
Het Perron, Eegelantierstraat 130, Amsterdam
www.hetperron.nl

zondag 6 juni, 11.30
Premiere Parterre, Koningin Emmalaan 174 Den Haag
www.premiereparterre.nl


Wij hopen uiteraard op veel publiek en nog veel meer voorstellingen in het hele land.

Neem ook eens een kijkje op onze Facebook site:

Voor meer informatie en boekingen kunt u terecht bij:

Effacta Productions BV
Raamsingel 50 rood
2012 DV Haarlem
T 023-5324690
F 023-5426324
M 06-28406763
E guido@effacta.nl








1 opmerking: